onsdag 7 augusti 2013

Lång dag...

Först vara på Östra klockan 10 med Christoffer för röntgen.
Vi var klara med röntgen 50 min senare. Tog då en tur till Allum och där hade Koffe spanat in ett matställe så det blev en lunch där och lite strosande i skoaffärer och teknikaffärer... 
Koffes pappa dök upp lagom till läkarbesöket klockan 15. Svar från röntgen visade att bäckenreservoaren såg bra ut, och förhoppningsvis får vi operationstid för nedläggning av stomin om en månad!
Hem igen då. 
Sen en tur till Skövde med Angelica för att hämta lite grejer i lägenheten.
Bilen? Hur den gick? Jo tack bra!
På hemvägen från Göteborg drog den under halvlitern minsann! Fast då körde jag mestadels ganska lugnt, runt 90. En period med flyt låg jag i 120. Blev då omkörd av en stor flådig bil. Han svänger in framför mej... och lägger sej på 100... Alltså seriöst? Jävla idiot! Jag fick ju bromsa in och när läge kom körde jag om. Fattar inte vad problemet var. Klarade han inte av att ligga bakom en brud i en liten Yaris?
Fast jag saknar en kraftig motor... Och när jag av ekonomiska skäl inte behöver en billig bil tänker jag byta upp mej igen. Jag saknade en växel när jag kom upp i hastighet... Sex växlar räckte inte. 
Jag är nog personligen mer kompatibel med minst en två-liters motor tror jag...

Inga kommentarer: