lördag 2 mars 2013

Fel håll...

Igår kom Morten på att han skulle gå ut på krogen. Jag skulle jobba idag, så jag stannade hemma. Som vanligt har jag svårt att somna, och väntar på att han ska komma hem.
Ingen kommer. Klockan blir mer och mer. Många tankar far i huvet och till slut, klockan 04:50, skickar jag ett sms och frågar vart han är... En timme senare ringer mobilen. Han frågar om jag kan hämta honom i Otterstad, 2 mil ut mot Kållandsö.
WTF...??
Han förklarar att han skulle cykla hem men cyklade åt fel håll, och nu orkade han inte cykla tillbaka.
Nu undrar jag bara: hur i HELVETE kan man cykla åt fel håll och inte fatta det förrän man är i Otterstad? Först måste han cykla genom hela stan, passera Tofta, Öboängen, Tolsjö...
Ja nu kan jag skratta åt det, men inatt var jag sjuhelsikes förbannad, kan jag säja.
Lagom när vi kom hem var det bara att åka till jobbet...

2 kommentarer:

513andersson sa...

Jamen han såg ju till att du inte försov dig iallafall. :)

Tina Högman sa...

Förvisso...