lördag 29 oktober 2011

Fram eller tebaks...?

Inatt ska vi ställa om klockorna igen då. Jag kommer fan aldrig ihåg om det ska fram eller bak... Min fd jobbarkompis gav mej denna vägbeskrivning, och det var henne jag nämnde det för, mitt problem med att veta om klockan ska fram eller bak...
-Jag kommer ju aldrig ihåg om man ska ställa fram klockan, eller dra bak den...
-Men det är lätt, jag har ett knep!
-Jaså? Vaddå?
-På vintern ställer man undan trädgårdsmöblerna!
-Eeh.. jaha?
-Ja!
-Men jag fattar fortfarande inte... Ska klockan fram eller bak?
-Ja men på sommaren ställer man ut dom!
-Ja...?
-Oj! Jag menar ju att man ställer TILLBAKA trädgårdsmöblerna på vintern...!
Då blev det solklart!
Jobbar man helgen klockan flyttas fram är det mindre kul. Det känns lite skönare att jobba när man drar tillbaks klockan. Vi som jobbar på dan alltså. Nattpersonalen tycker tvärtom dom.

2 kommentarer:

513andersson sa...

Å andra sidan brukar ju dom ju informera inför tidsomställningen vilket håll klockfan ska. Det är ju inte bara 'i natt byter vi tid igen, ändra klockan en timme'...


;)

Tina Högman sa...

ja men ändå...