måndag 20 december 2010

Hur svårt kan det vara...?

Jobbade en sån där underbar delad tur igår. 7-14, sen 16-21.
När jag sätter mej i bilen vill jag bara hem och sätta mej i soffan.
Färddatorn piper. Visst sjutton... jag skulle tanka också.

Åker milen hem i 60 km (på en 90 väg) för jag kommer ikapp en bil som verkar vara livrädd för halka, trots att vägen faktiskt är fin. Det är ju en sträng med snö i mitten, så jag håller mej bakom honom, för i mitten är det troligen halt.
Kör till närmsta bensinstation där jag har kort. Det är en automatstation. Stannar, öppnar tanklocket och ska stoppa in kortet. Ja inte i tanken förstås...
Omöjligt. Jag vänder och vrider på kortet men inget händer och displayen är svart.
Tar nästa då, i andra änden av stan. Tur att det är en relativt liten stad...
Kör fram till en av pumparna, nr 1. Här lyser displayen i alla fall.
Trycker in kortet och trycker koden.

Var god tanka på pump 2.

Ahmenvaff... Pump 2?
Jag står ju på pump 1!?
Jag avbryter och börjar om.
Samma sak.

Var god tanka på pump 2.

Trycker ut kortet, startar bilen och kör runt och ställer mej på andra sidan.
Here we go again, in med kortet då.

Piiiiip

säjer det och kortet kommer ut!?
Nu säjer jag några väl valda ord. Jag är trött och det är kallt och jag vill åka hem. Jag vill bara tanka först, ska det vara så svårt?
Tydligen.
Jag testar en gång till och äntligen får jag tanka!

1 kommentar:

Anna sa...

En vanlig dag i livet... I alla fall i ditt & mitt liv ;)