fredag 3 december 2010

Det börjar likna nåt!

Jojomen! Nu är det allt en klädkammare! I morses kom pappa och vi (läs pappa) satte upp väggskenorna.
Jag har lite svårt med sånt där borrande. Att hålla fast en kraftig slagborrmaskin och få ett hål av normal storlek är inte min grej. Jag är inte så stark, så jag vibrerar ungefär lika mycket som borrmaskinen. Borrhålet skulle antagligen bli ca 1 dm i diameter, vilket inte är särskilt funktionellt.
Med andra ord var det av praktiska skäl pappa fick sköta borrandet. Jag har inte tummen mitt i handen, faktiskt.
Men jag får nog erkänna, att jag är livrädd för borrmaskiner...
Pappa skulle vara barnvakt på eftermiddagen, åt Syster Ysters illbattingar, så eftermiddagen fick jag greja själv. Hyllorna kom på plats, och lite husfix på golvet.

 Hängare för längre plagg, byxhängare och lite trådbackar (med en påse skruv i ser jag)!

Hyllplanen! Har visst glömt ett par mejslar där... Översta hyllan har inte kommit upp än. Den är hos pappa för han ska såga till den. Den vita lurviga mattan kommer också senare... Den gröna dörren till vänster är inte heller väck...

3 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att höra att det finns fler med borrmaskinsskräck! Trots att jag är rätt stark... Fast jag har aldrig prova borra ens... Pinsamt... Kanske börjar bli dags...

513andersson sa...

Snajsigt, hörru.. ;)

Suss sa...

Du kanske skulle ha bett Herman om hjälp.. Han har ju en egen liten borrmaskin! Eller vänta nu.. Det kanske är en skruvdragare han har..