onsdag 19 augusti 2009

Hesa Fredrik...

Har känt en begynnande förkylning ett tag... lite småont i halsen, lite täppt i näsan emellanåt, men inget så där särskilt jobbigt.

Så var jag på begravning i förra veckan. När allt var över vaknar jag med döont halsen. Hade det några dar, det började släppa efter helgen, jag tyckte att detta var ju himla skönt. Vad händer då? Jag får en helsikes HOSTA!

Imorses på jobbet (där jag har jobbat ganska länge och känner de boende väldigt väl) gick jag och jobbarkompisen in till en tant för att hjälpa henne upp.
Vi babblar på som vanligt. Denna kvinnan ser väldigt illa, och då menar jag VÄLDIGT illa.
Till slut frågar tanten
-Men vem är det som är med dej idag? frågar hon jobbarkompisen.
-Men det är ju Tina!
-Va? Är det Tina? Det hörde jag inte!

1 kommentar:

Anna sa...

HAHAHAHAHA!!! Ungefär som jag som känner igen folk på "fel" saker... Typ vilken bil de har... :S