tisdag 21 april 2009

Toa-rea...

Vissa dagar blir man knäpp på jobbet.
Vi har en kvinna som börjar bli dement. Hon hör dåligt och vissa dar hör hon nästan inget.
När min arbetsdag nästan var slut häromdan, jag var hes, för tanten hade en "bad hear-day", så man fick mer eller mindre skrika för att hon skulle höra...
Hon hade nåt skov i demensen eller nåt för hon gck omkring med sin rullator och frågade var femte minut när det var mat.
Slutklämmen kom när hon ville ha hjälp till toan, för hon visste inte riktigt hur hon hade det.
Hon pekar på toan och frågar:
-Har ni köpt den på rea?

Nu bröt jag ihop...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag blir bara mer och mer säker på att det där INTE är något för mig, men det låter onekligen KUL :D

Anna sa...

Roger säger att det varit TV-reklam från Bauhaus med toa-rea.............