fredag 30 januari 2009

Annons...

Satte in en annons i NLT idag, under bostad önskas hyra.

Stor lägenhet sökes.
5 rok eller större sökes av familj med växelboende barn.
Ordnad ekonomi (två heltidsjobb).

Kl. 09:01:
Rrrrriiiing
-Tina.
-(tyst)
-Hal...
-Hallå...!?!
-Ja hallå...!?
-Är det du som söker en lägenhet?
-Ja, det är det.
-Ja, jag har en!
-Jaha, vad...
-Det är en 4'a!
-Eh...jaha. Vi behöver ju en 5'a...
-Fast denna är stor!
-Hur många kvadrat då?
-Det vet jag inte...
-Nähä...
-Men den är stor!
-Ja fast det är ju så att vi har ju 4 barn och vi behöver ett rum till. Vi har en 4'a nu...
-Jag bor på ****gatan.
-Eh... ja vi hör av oss om vi ångrar oss...
-Det är mäklarhuset som har hand om min lägenhet!
-Jaha, ok! Ja... Tack så mycket för att du ringde..!

  1. Vi ville ha en hyreslägenhet. Detta var en bostadsrätt uppenbarligen.
  2. Vi behöver MINST 5 rok. Detta var en 4'a.
  3. Jag tittade hos fastighetsmäklaren, hon sa ju att den var stor. Kanske kan bygga om lite? Ytan var på 85 kvm. Min jag har nu är på 96 kvm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

mådde skit efter en middag hos goda vänner och googlade på bäckenreservoar...vet inte varför,men antar att jag ville hitta någon som kanske förstod...och så hittade jag hit och fann en helt vanlig människa,precis som jag...fast med en besvärlig mage,det kändes väldigt bra. Tack och god natt.

Anna sa...

Undrar om folk har svårt att läsa innantill.......??