tisdag 12 december 2006

Vem drog ur kontakten?

Igår var jag, Suss och Angelica på Ge-Kås i Ullared.
Vi tog vägen över Göteborg, den går snabbast. Vad vi missbedömt LITE var rusningstrafiken... Eller rättare sagt... vi hade completely glömt den...
Efter många om och men, bilar och ett helsikes regnväder kom vi fram till Ullared i alla fall.
5 timmars shopping!! Ingen kö varken ut eller in! Relativt lätt att ta sej fram med kundvagnen.

Så skulle vi hem då. Göteborg eller Borås? Vi tar Göteborg igen.
Vi har väl kört ca 1,5 mil då nån på Rix FM (eller vad det nu var) i förbifarten säjer att det är översvämning i Göteborg. Jag och Suss tittar på varann. Ska vi vända? Ska vi chansa på Göteborg?
Jag stannar på en parkeringsficka och vi kollar i vägatlasen. Det går en genväg mot vägen till Borås, vi tänkte att vi tar den. Den är i en kurva, så när avtagsvägen kommer svänger vi av.
Det är en MYCKET krokig och smal väg. Rätt som det är rinner det en stor bäck ner från berget och tvärs över vägen!
Nä nu... det var gränsen! Vi konstaterar att vi svängt in på fel avtagsväg. Vi vänder och fortsätter tillbaka mot Ullared. Vi passerar en kurva till, även den med en avtagsväg... Det var den vi skulle tagit!
Vi struntar i den och fortsätter genom Ullared istället. Verkar säkrast...

Det regnar hela tiden. Man fattar ju inte om det är sjöar eller en åker man kör förbi. Man kan misstänka att det INTE är en sjö om det står ett träd mitt i sjön, annars är det osäkert.
I Fristad kör jag genom halva stan i ca 18 km i timmen. En bil före mej, framför den kör Fristad Express. Det stod det på den faktiskt. Jag vet inte om jag skulle kalla en stor traktorliknande sak för express... För fort gick det INTE.
Inte kan man köra om heller. Fast det gjorde bilen bakom mej. Han kör över dubbel spärrlinje och allt möjligt han. Jag och den andra bilen ligger kvar där, smyger fram i sakta mak.
Rondellen där vi ska svänga! Yes! Hoppas vi ska åt olika håll! Nähä. Inte det.
Efter en stund svänger han av och vi gasar lite.
Jag kör över ett gupp i vägen. Precis då slocknar hela Fristad!
-Vad gjorde du? sa Suss.
-Jag gjorde inget! Jag är oskyldig! Jag blånekar.
-Angelica!?
-Förlåt...
-Drog du ur kontakten eller?
-Ja...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jodu..såna är dom..tonåringarna..
Fast lilla Fristad gjörde väl inte så mycket....det var ju iaf inte hon som översvämmade Göteborg..
Kraam på dig / B1 & B2

Suss sa...

Ja det var ju tur att vi snabbt (nåja..) kunde passera Fristad utan att nån hann fatta vem som var skyldig!! :)

Udden sa...

Men.. det framgår inte hur mycket ni handlade........