söndag 10 december 2006

Sweet sixteen...

Julfest med Richys jobb igår. Typiskt, den helgen jag jobbar.
Jobbade 7-17 igår, delad tur idag. Neeeej tänkte jag. Jag kollar om jag kan få kompledigt förmiddagen idag.
Det fick jag.
Strax före två igår ringer hon som skulle jobba 7-13:30 för mej idag och säjer att hon är sjuk!
Shit... Klockan fyra får jag tag i en tjej som kunde jobba! Åh du är en ängel!!!

Kliver på bussen till stan.
-Hej, jag ska till Lidköping! (lämnar fram en 100-lapp, det kostar 30:-)
-Ok. Vad fint klädd du är!
-Eeh... (vad svarar man på det) Min rosa jacka?!
-Ja inte bara det, allt runt ikring!
(eehh...jaa... en flörtande busschaufför)
(får tillaka växel och kvitto, sätter mej)

Jag möter upp de andra. Kvällen blir kul. Vi äter julmat, dricker lite öl och tittar på showen med JEERK.

När vi sitter på bussen hem tittar jag av nån anledning på kvittot från när jag åkte in.
Ungdom 20:- står det.
Ungdom?? Jag kollade inte hur mycket jag fick tillbaka men tydligen har jag åkt in till stan på UNGDOMS biljett!?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad härligt att bli misstagen för ungdom :)Länge sedan det hände mig...

Trollmor sa...

Men du GRATTIS!=)

Suss sa...

WoW!!! VA fränt!!! Hihi!!
Undra vem som flirtade med vem egentligen... ;)

Tina Högman sa...

Jaja, ung vill jag gärna se ut, men ser jag verkligen ut att vara max 16 år??
Det hoppas jag INTE!!