torsdag 7 september 2006

Helt i onödan!

När jag hade monterat klart hela köksskåpet och skulle sätta i knoppen i glasluckan fick jag se att det var en spricka i träet. Jag hade tänkt åka in till stan idag med luckan.
Igår skulle jag leta fram kvittot. Jag hittar det inte! Jag vet att jag stod med det i handen när jag skulle hämta ut möblerna. Jag gav det till Christoffer när jag skulle kånka ut det till bilen. Eftersom jag behövde hjälp av Christoffer la han kvittot nånstans. I bilen säjer han. Där låg det inte. Jag har letat. Och letat. Och letat.
Omöjligt. Hittar det inte.

Jag ringde Jysk i morses:

-Hej, jag heter Tina Högman. Jag köpte skåpet Emily i måndags, och när jag fått ihop allt fick jag se att det var en spricka i träet på ett av glasdörrarna.

-Jaha, vänster eller höger?

-Eeh... det blir väl höger.

-Ja, om du står framför skåpet liksom?

-Ja, just det.

-Spricka höger sida på glasdörr... mumlar hon medans hon skriver.

-Ja, fast själva sprickan är på vänster sida!

-Eeh...??

-Alltså, den högra dörren, men på vänstra sidan, där knoppen sitter!

-Jaha! Vart ska vi skicka luckan? På posten eller vill du komma in och hämta den?

-Ni kan väl skicka den då.

-Ja då tar jag din adress då!

Helt i onödan har jag vänt upp och ner på huset för det där jäkla kvittot!

3 kommentarer:

Suss sa...

Ja men du kanske hittade en massa andra prylar du letat efter??
Inte??

Anonym sa...

Men vad bra att du inte behövde kvittot! Hade ju varit jobbigt om du inte hade hittat det liksom. Nytt skåp men med trasig lucks :(

Anonym sa...

Ibland blir man överraskad...sån service på Jysk...nice..

Jag tar väl din utmaning då..men då måste du komma in å läsa sen oxå ;-)
Kram / B.