tisdag 25 november 2008

There's no business like snow business...

Jag tycker jättemycket om snö. Problemet när man bodde i ett litet samhälle utanför stan var att dit kom plogen inte så tidigt.
Man fick pulsa i snö till knäna vissa morgnar...
Ja ja. Kanske en liten överdrift då...

Igår snöade det, och inatt märkte jag att mitt område var högprioriterat, för den där jäkla snöplogen har fanimej kört varv efter varv runt min lägenhet...

När Morten klev upp i morses muttrade jag sömnigt att
det var hemskt vad dom har plogat inatt.
Han svarar glatt
men nu är det jättefint överallt!
Jag kände just då att det skiter jag i...

4 kommentarer:

Anna sa...

Visst är det svårt att känna sig tacksam över det lilla ;)

Suss sa...

Ja du verkar visst aldrig vara nöjd...

Anonym sa...

Va fint du har gjort i din blogg, var ett tag sedan jag kikade in.... Va roligt med Morten, han verkar ju kanon!
Stor kram!

Tina Högman sa...

Nä det är inte lätt att vara positiv när det känns som man har världens alla problem på sina axlar...