fredag 21 november 2008

Städ à la Pippi Långstrump...

Tyckte det var dags att storstäda toaletterna.
Det är ju rätt tråkigt.
VÄLDIGT tråkigt skulle man nog kunna säja utan att överdriva.
Jag började med att skura badkar och rör med en svamp och Vim.
Det är ju omöjligt att få bort Vim sen när man väl kletat ut det överallt.
Extra besvärligt blev det när jag skrubbat lite på väggen över badkaret, där Angelica stått och blaskat med hårfärg.

Jag tog till slut duschslangen och duschade helt enkelt bort allt från vägg och badkar. Vattnet rann ju ner i avloppet. Jag blev lite blöt om fötterna.

Då fick jag en idé.
Jag tog av mej sockarna och vek upp byxorna.
Sen spolade jag ut vatten över hela golvet, över toan, elementen... Sen var det bara att skrapa ner vattnet i avloppet! En massa damm och hår var väck på nolltid!
Körde sen samma variant på den andra toan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad *fiffig* du e =)
Kom du på det nu efter hmm år :P
Kan bara säga att jag e lite yngre *retas* =)

Ha en bra helg Tina !


Kram Annica

Anna sa...

Det där städtipset använde jag mig flitigt av när jag bodde i lägenhet och det funkar ju bra när man har kakel överallt, men som det ser ut hos oss nu med kakel blandat med pärlspont är det mindre lyckat. Bara att använda det traditionella sättet :(

Ha en skön helg med nystädade toaletter!

Suss sa...

Hade inte Pippi skurborstar på fötterna också???

Suss sa...

Du är föresten utmanad.. :-)

Anonym sa...

SMART DU ÄR!!!!!
Varför tänker aldrig jag så?!

Kram på dig!

Tina Högman sa...

Suss: Jag hade inga skurborstar...