torsdag 6 november 2008

Många papper blir det...

Hade en beställning till Apoteket som jag skulle faxa iväg på jobbet.
Lägger i pappret, knappar in faxnumret och trycker på START.

Det bröttlar en stund som vanligt. Sen tyst.
I displayen står det "kontrollera papper".

Jaha.
Kommer på att jag hörde några i personalen diskutera hur man la i mer papper i faxen.
Men jag vet inte hur man gör...
Men lägg i pappret i den där lådan...
Ja men den sitter ju fast....
Men ta i lite då...
Ja nu gick det...

Tydligen la dom inte i nåt papper i alla fall då.
Jag hämtar en packe, drar ut luckan och där ligger det ju en massa papper??
Det var bara att lägga tillbaka mina papper och stänga igen luckan igen, för tydligen var den inte riktigt stängd.

Nu rasslar det till.
Jag väntar på bekräftelsen att mitt fax gått fram.
Ett papper skrivs.
Jag tar det.
Eeeh... nähä? Det var nåt annat.
Det rasslar till igen.
Nu då.
Nä.
Ytterligare ett.
Inte det heller.

Efter tio papper börjar jag se mej omkring för att upptäcka den dolda kameran...

25 papper spottar faxen ut, och där får jag stå att vänta på min bekräftelse, som till slut kommer. Sist så klart, eftersom alla andra papper låg före i kön.

1 kommentar:

Anna sa...

Tänk dig O-tekninska Mig då som jobbat i reception där man förväntas kunna alla såna där apparater och hjälpa folk att faxa och kopiera!!!!!!!!!! OMG säger jag bara!!!!!
Jag är imponerad av dig! Bra gjort!!
KRAM!!
Förresten är utbildningen här i stan så jag stannar på hemmaplan ett tag till.