torsdag 13 november 2008

En jäkla dag...

Jag vaknar mitt i natten och är ledsen, minns inte varför.

Somnar om.

Sen vaknar man av att det är ett himla väsen utanför.
Gatukontoret håller på med nåt. Dom börjar tydligen kl 7 på morgonen. Det tycker jag är helt ok när JAG börjar kl 7. Jag tycker INTE det är kul när jag börjar 15:30.

Sen glömmer jag att hämta Koffes cykel som är på reparation.

Jag åker till jobbet och inser att jag glömt nycklarna hemma. Jag ringer för att kolla så jag inte tappat dom eller nåt. Koffe hittar dom till slut. På utsidan av dörren.

På jobbet får jag skäll av en dam för att jag inte fattar när hon pratar tyska. Hon tycker att jag borde kunna det, trots att jag förklarar att hon är i Sverige.
Jag säjer att hon kan prata svenska, engelska och franska med mej, men tyska fattar jag inte.
Hon tycker fortfarande det är fel.

En annan tant vill gå på toa. Sen vill hon inte gå därfrån. Efter 10 minuters förklarande varför man inte kan sitta kvar på toaletten får jag henne därifrån. Sen vill hon inte lägga sej. Hon vill inte vara uppe heller. Fast nu vill hon inte till toan heller.
Jag vill inte lämna henne på sitt rum, utan kör ut henne i rullstolen till köket, där vi har lite koll på henne.
Hon blänger på mej och säjer du borde skämmas...
Fast hur ska jag kunna veta vad hon vill, när hon inte vet det själv??

Jag får jobba över 10 minuter, tar vägen förbi Richy och hämtar Koffes Nintendo, parkerar hemma, knackar på fönstret så Morten kan öppna porten (eftersom jag glömt nyckeln).

Jag får en kram. Känns skönt. Då kommer jag på att jag drömt nåt inatt, jag sa till Morten att jag tror jag var rädd att du skulle tröttna på mej.
Det hade jag tydligen sagt mitt i natten också... Men han hade svarat att det skulle han inte alls göra.

Inga kommentarer: