fredag 1 augusti 2008

Stöldbegärligt gods...

Det är inte så lätt att sova på natten nu när det är så varmt.
Täcket åker av en stund, sen drar man på sej det. Så där håller jag på (och antagligen inte bara jag...) hela natten.

I morses vaknade jag till när Morten klev upp och skulle till jobbet. Jag sträckte på mej. Eller försökte... Nåt tog emot vid fötterna.
Trött var jag, så jag brydde mej inte.

Lite senare när jag vaknar till och kliver upp inser jag att ett täcke ligger nere vid mina fötter.
Konstigt...
Varför har han lagt täcket där för?? Kunde han inte låtit det ligga i hans egen säng??

Nu förstår jag varför...
Det var MITT täcke som låg vid mina fötter. Under natten har jag uppenbarligen sparkat av mej täcket och det har hamnat nere vid fotändan. Sen snodde jag tydligen Mortens täcke...

Och förresten...


Välkommen i tantgänget med oss andra som har kommit upp i den aktningsvärda åldern 30+!
Ska du med och kolla in den senaste rollatorerna? Jag har hört att det finns med turbo!

2 kommentarer:

Anna sa...

Undrar varför din syrra inte svarat...?

;-)

Suss sa...

Tacks ska du ha du! :-)
Jag är gôrsugen på en rollator!! När ska vi ta´t??