söndag 3 augusti 2008

Party!

Jag, Suss och en kompis, L, var ute på krogen.
Det var svettigt värre.
För det första var det varmt.
För det andra var det ännu varmare inne.
För det tredje spelades det MYCKET bra musik hela kvällen, så man kunde inte lämna dansgolvet längre perioder.

Jag träffar på en bekant som i sin tur har med sej ett gäng från Stockholm.
En av stockholmarna presenterar sej:
-Sebastian.
-Tina.
Vi tar artigt i hand. Åldersgränsen är 22, och han är nog inte en dag över 22...
Vi småpratar en liten stund, kompisen L och Suss står intill.
Mr. DJ drar igång en bra låt, L sliter tag i mej och drar iväg mot dansgolvet.
Tror hon.
Hon tog tag i stockholmaren i stället.
Han tar i sin tur tag i mej, och jag får med mej Suss.

-Va?! säjer stockholmaren.
-Vi ska dansa! förklarar jag.
-Ska vi älska?? undrar han förhoppningsfullt.
-Nä, dansa!
-Ska vi älska?
-Nä, jag sa DANSA!!

Han tittar på Suss, och försöker igen:
-Ska vi älska?
-DANSA!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Man kan ju alltid hoppas ;-)

Vad snopen han ska ha blivit när verkligheten kom ifatt honom! Han hade nog hoppats på tre tjejer på en gång!!

Hoppas att han inte blev alltför besviken när han "bara" fick dansa ;-)

Anonym sa...

Haha, ja stockholmare är ju som dom är ;-)

Suss sa...

Ja han sjorde ju sitt bästa, den lille grabben.. :-)