torsdag 7 augusti 2008

Mycket köttfärssås...

För några veckor sen konstaterade jag att jag börjar nog se ut som min ålder är. Jag har nämligen inte behövt visa leg på systemet på minst ett år.
Skrev detta i en blogg den 14 juli, en vecka efter min 36-års dag.

Det skulle jag antagligen inte ha skrivit, för sen dess har jag fått visa leg 3 gånger... senast igår då jag inhandlade 4 Falcon och 4 Mariestad.
Herr Snubbe i kassan såg lite smått generad ut, flinade och sa
-Ehh...jaha... sedärja!

Jag svarade att jag visar hellre min legetimation än att min 15-åriga dotter får köpa ut...

Hepp. Nu måste jag nog knalla ner till Hemköp som ligger mer eller mindre utanför dörrn. Jag har huset fullt med ungar. Två egna. Dom ska garanterat äta. Angelicas pojkvän ska också äta. Deras kompis vet jag inte. Hon åt här igår... Klockan 15 kommer Mortens två yngsta och äter, eftersom han jobbar.
Alltså har jag fem ungar som ska ha mat garanterat.
Det blir köttfärssås. Praktiskt när man ska laga mycket...
En liter mjölk räcker nog inte...

Inga kommentarer: