torsdag 7 augusti 2008

Tre getingar och en fluga...

Jag ska införskaffa en flugsmällare.
Det är ju inget man direkt prioriterar i hjärnan när man separerar, att man ska få med sej åtminstone en av de flugsmällare man har. Inget var det heller nåt jag tänkt på att jag inte ens har.
Inte förrän igår.
Vi sitter vid köksbordet då det far in en geting genom det öppna fönstret.
Morten får fatt i en tidning och lyckats peta ut den genom fönstret.

Jag sa att den där kommer tillbaka. Han kommer att hämta ett par kompisar och sen ska dom hämnas för att du mosa ut honom genom fönstret.
Morten påstår att han inte alls mosade på den, så getingen kommer vara tacksam att han fick ut honom levande! För han flög iväg!

Jag är tveksam... Jag tyckte allt att han mer eller mindre mosade ut den genom fönstret.

Idag när jag lagade middag kom dom.
Jag är bergis på att det var getingen från igår förmiddag. Han hade ytterligare två getingar med sej. Plus en fluga.
Dom for omkring i köket.
Det är HELT uppenbart att dom letade efter nån...

3 kommentarer:

Anna sa...

Visst VET du att när man mosar en geting utsöndrar de någon doft så att deras polare ska komma och försvara dem. Därför kommer det alltid FLER getingar om man har ihjäl EN. Se upp!!!
;)
Kram!!

Suss sa...

Och flugan då??? Trodde den att den var en geting eller??

Tina Högman sa...

Anna: Jag hade det på känn...

Suss: Frågade aldrig...