torsdag 31 juli 2008

Tina tänker...

Jag fyllde år för några veckor sen.
Av Morten fick jag ett kuvert.

Som bekant har ju storleken ingen betydelse...

Det innehöll en liten hemlig resa. Jag vet inte vart vi ska, men vi blir borta 13-15 augusti.

Jag berättade om det på jobbet, och det blev diskussioner bland både boende och personal om vart det var vi skulle.
Vi kunde konstatera att det inte blir nån längre resa, troligen inom Sverige för man kan ju inte åka hur långt som helst om man ska vara borta två nätter bara.
Vi spånade i att det kunde vara typ nån resa med färja förstås. Typ Kiel eller Finland eller nåt.
Ev av de boende är helt övertygad om vart det bär av.
Till Åland.

Jag har fått vissa ledtrådar...
  • ungefär lika långt som till Göteborg (med andra ord ca 15 mil)
  • fast inte åt det hållet (vilket betyder vart som helst UTOM Göteborg)
  • jag har varit där förut (men jag har varit mer eller mindre längre perioder i VÄLDIGT många städer, allt från övernattning till att bara passera, så jag blev inte så mycket klokare egentligen...)

Med andra ord kan jag utesluta Åland och Göteborg...

MEN...! Jag har fundrat lite och drog mej till minnes att han frågat lite om vilket hotell jag bott på i en viss stad... Funderar lite på om det är den stan... Jag kan tänka mej att han vill undvika att boka in oss på samma hotell jag har bott med min f.d. man...
Avståndet stämmer, det är INTE mot Göteborg, och jag har som sagt varit där. Jag har pratat om det för jag tyckte det var en mysig stad!

Men jag tänker inte fråga, och jag vill inte veta förrän jag kommer dit. Jag får vänta ett par veckor till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm funderar...en radie på 15 mil... var hamnar man då?? Västkusten typ Smögen...Karlstad.. Gränna...Örebro.. Borås..ja det får man klura på... Sthlm e det ju inte iaf =)

Ha nu en trevlig hemlig resa !

/ Annica

Anna sa...

ÅÅÅÅH, vad romantiskt!!! Jag vill också bli överraskad!! Eller just det ja; jag gillar ju inte överraskningar... ;-)
Men romantiskt var det!
KRAM!!

Suss sa...

Tippar på Borås!!