lördag 26 juli 2008

Antastad...

Det jag saknar mest av att bo i lägenhet är att kunna gå ut och sätta sej på altanen med en bok och slappa i en solstol.
Nu fick det bli så här:
Jag tog med två kalla öl (för jag har semester- då är det helt ok att dricka öl en vardag...), la ner i en påse tillsammans med en filt och en bok och gick ner till älven.

Älven är inte en älv egentligen, det påstår alla som inte bor här, men Lidan för oss är, var och kommer alltid att vara älva, som vi på Li'köpingsdialekt säjer.

I alla fall knallade jag ner till älvkanten, la ut min filt och började läsa. Efter ett tag kommer det ett gäng gående mot mej. Dom traskar i sakta mak, verkar inte ha det minsta bråttom, men dom närmar sej mej. Jag blir lite orolig faktiskt, tycker att det känns lite obehagligt, dom var rätt många, ca 10 stycken.
Jag ligger där på min filt i shorts och bikini, sneglar lite diskret genom solglasögonen för att ha koll på dom.
Dom passerar mej på nära håll.
Plötsligt gör en av dom ett utfall och biter mej i tån.


Nämnde jag att det var änder...?




3 kommentarer:

Suss sa...

Verkar som om änder dras till dej!!
(tänker på campingen i Hellekis..)
:-)

Anonym sa...

Oerhört lömska fåglar..

Anna sa...

Farliga odjur det där! Fast bättre än spindlar ;-)
Kul att du träffat en gutt!! (Stavas det så?)
Då kanske du också får tänka på norska ;-)
Ha de'!