söndag 27 juli 2008

Flipflop...

Vi åkte och badade förut, jag, Morten, Angelica och hennes pojkvän.
En kylväska med lite mat. Köttbullar, potatissallad, drickyoghurt, bullar och chips.
Vi hann bara öppna kylväskan när vi blev bombarderade av getingar.

Jag och Morten är ju vuxna och anser oss världsvana. Vi satt med andra ord stilla under anfallet.

Det gjorde däremot inte dom mer oerfarna tonåringarna. Dom viftade frenetiskt med armarna. Angelicas pojkvän lyckades dänga till en geting med en plastgaffel.
Jag föreslog att han skulle ta Aftonbladets söndagsbilaga. Den funkade rätt bra.
Angelica hade inget att vifta med. Hon virade in sej i en filt i stället.
Dom hoppade omkring som två tokar där på stenhällen, den ene viftandes med en tidning, den andra insvept i en röd filt.
Dom två erfarna tjöt av skratt åt spektaklet!

Efter att ha simmat runt lite alla fyra tog jag och Morten söndagsbilagan, för vi måste alltid ta frågesporten där i.

Barnen kom tillbaka, tog några bullar, drickyoghurt och chips.
Efter ett tag hörde vi ett mysko smällande.
Dom viftade efter getingarna med sina flipflopar...

4 kommentarer:

Suss sa...

Då räknas jag nog inte som vuxen och världsvan då( vad 17 det nu har med sketingar att göra!!), för jag hade nog gjort som Angelica och pojkvännen.. :-)

Anna sa...

JAA, vad ska man annars ha flipflopar till???
;-)

Tina Högman sa...

Suss: Ja, men du är ju inte 30 än! SEN blir man världsvan!

Anna: Nä inte går dom att ha på sej inte...

Suss sa...

Aha.. E de så det funkar..