torsdag 4 oktober 2007

Somliga går i trasiga skor...

Igår jobbade jag till klockan fem. Jag fick ett sms från Angelica, skickat från hennes kompis mammas mobil, eftersom tonåringar aldrig har pengar på mobilen...

ring mej/kram angelica

Ja det var ju inga konstigheter. Jag ringde.
Hon är hos kompisen. Jag måste hämta henne...
Varför?
Hon hade blivit skjutsad på cykel till busstationen, fastnat med foten i hjulet. Kängan (som var min) gick sönder och hälen fick sej ett rejält sår.
Ingen var hemma hos oss så kompisens mamma hämtar dom på busshållplatsen och kör hem till sej, 3 km från vårt ungefär. Mamman har en kompis som är uska, hon plåstrar om Angelica.

När jag hämtar henne har det blött igenom, så jag byter förband när jag kommer hem.
Vi åker in till sjukhuset sen, så en sjuksköterska får titta på det, och jag får med lite omläggningsmaterial.
Det funkade dåligt, det blödde igenom när hon kom hem, så jag fick åka till apoteket och handla lite mer grejer.

Hon ska på disco på fredag.
Hur det nu ska gå till... För dit SKA hon.

8 kommentarer:

Suss sa...

Ja hon får väl helt enkelt sitta still på en stol med foten i högläge.. :-)

Trollmor sa...

Kommer du ihåg när den där tjejen fastnade med foten i moppehjulet...för måååånga år sen...

Anonym sa...

Jo du.
När det är något de själva vill så....
Lennart

Anonym sa...

Precis som trollmor kom jag att tänka på tjejen på mopeden. Jag antar att det är samma tjej vi tänker på.

Anonym sa...

Klart hon måste på disco! Om hon så ska ligga på en bår! Vissa saker klarar de alltid av oavsett hur skadade de är, men det är värre om de måste städa sitt rum... ;)

Tina Högman sa...

Suss, Anna och Lennart: Ja det är konstigt. Vara med på gympan var OMÖJLIGT, men dansa en hel kväll gick utmärkt... Fast dansskon var ju en mindre sko och den ena hälen var nertryckt...

Trollmor och Helena: Jag sa till Angelica "du ska vara glad att det inte var ett moppehjul..."

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag skulle gärna följa med Roger till Skövde och hälsa på dig medan han "krigar", men jag har bara mina lediga dagar och ingen annan ledighet att ta ut. Minns du när du hämtade mig och Josefina i Skövde vid tåget sommaren -93? Det gör jag :D

Tina Högman sa...

Anna: Hi hi! Ja vi stod där och väntade, tåget kom, stannar, dörrarna öppnas och ut kutar en liten tjej. "det är nog dom" sa Richy. Och det var det, för du kom jagandes efter Josefina!
Fast det var sommaren -94! Töserna var ju över ett år båda två, och jag var ju gravid med Christoffer!