onsdag 24 augusti 2005

Vem ärr dooo?? Vem ärr jag?? Kan vi få kontakt no???


Måste berätta en grej som hände i morses. Jag kom jag in till en av våra boende. En dam som är VÄLDIGT knepig ibland, men inte dement.

 

Så säjer hon till mej:

Jobbar Tina idag?

 

Jag kliar mej i huvet och funderar på vad hon menar.

 

Hon frågar igen, irriterat, eftersom jag inte verkade fatta vad hon sa:

Jobbar Tina idag???

 

Jag något fundersamt:

Tina???

 

Tanten, nu ännu mer irriterad:

TINA!!!!

 

Jag:

Ja men det är ju jag!!

 

Damen bara stirrade på mej, sen började hon prata om nåt annat..

Jag som väldigt sällan sätter upp håret, helt otippat har gjort det! Det kan vara orsaken.

Av okänd anledning gick jag och nynnade på Arja Sajonmas gamla schlager resten av förmiddagen...

Vi har blivit med katt!! Mina föräldrar ska till syrran i Norge, så katten fick flytta hit tillfälligt. Han trivs bra här. För det första får han sova i sängen. det gillar han. Sen har vi två tam-möss. De är intressanta. Fast katten är klok, han vet att han inte kommer åt dem i buren, så han sitter bara och iakktar dem. En gång sopade han till med tassen på buren, men annars skiter han i dem.

Hamstern är lite mer ointressant. Han sover mer än mössen på dagarna. Undrar hur kissemissen skulle reagera om nån mus smet?? Antagligen tok-jaga den. Vill jag inte riskera, våra små möss som e SÅÅÅÅÅ söta!

 

Nu gick katten förbi buren precis. Jag tror han kanske försöker finta oss. Han går nonchalant förbi, men när han gått förbi stannar han och kollar en stund. Ibland lägger han sej på golvet en bit bort och spanar.

 

Imorn ska jag handla. Ska bju på middag imorn. Grillat blir det. Richys farsa åkte vidare nu i kväll. Richys yngsta bror kom och hämtade honom vid 20-snåret. Imorn kommer även svärfars sambo (alltså inte min svärmor) med tåget från Gtb, för där bor hennes barn. Denna brorsan bor bara nån mil härifrån, så allihop kommer hit på en grillkväll imorn.

 

Är det inte mycket långbeningar i år??????? Tycker man får in MINST en varje kväll. Det brukar ju vara invasion av nåt sattyg varje år. Kan årets modell vara långben tro??

 

Måste handla lite nya blommor imorn också. De andra har liksom vissnat totalt...de är döda alltså. De ute menar jag då. Två zink-hinkar på trappen med döda blommor, och en urna på gräset med lika döa blommor. Inte nåt vidare välkomnande. Det har liksom inte prioriterats blommor mitt i fönster-bytet.

 

Oj då!?! Vad händer nu?? Datorn börjar låta lite konstigt. Brummar och bröttlar nåt förskräckligt!! Man kan tro att Suss sitter här, för hon och datorer... det går INTE ihop. Nä, nu tystnade det. Tur.

 

 

1 kommentar:

Susanne sa...

Det va det värsta!! Vilket personangrepp!! Att du bara vågar attackera mej på det sättet!! Passa dej noga... *klurat på en motattack* Passa dej... Ja långbeningar ja.. Men vi får va glada att vi inte bor i Ardala.. De med sin fluginvasion.. *ryser*Kommer ihåg hur det var när mor o far hade fåglar.. Tyson brydde sej inte om dom alls, förutom när en smet.. Då blev det fart på´n!!! Så skulle en av mössen smita.. "Middag" skulle han nog tänka o eusa efter..