måndag 29 augusti 2005

Har jag ringt...?

Idag verkar det ha varit en trycka-på-knappen-epidemi på jobbet. Jag har sprungit bort och fram som ett skållat ollon. Ändra kudden här, ett saftglas där, jag måste på toa, har jag ringt?... En stackars tant trodde vi glömt henne när jag sa att klockan var halv nio.

 

"Men ni lovade ju att hämta mej till kvällsmaten" sa hon.

 

"Ja, det gjorde vi, både till kvällsmaten och kvällskaffet!" talade jag om.

 

Hon hade glömt att hon ätit...

 

Imorn ska jag baka "svampfyllda bröd". Ni vet, det där med starkt vetemjöl... Har fortfarande inte fattat vad det är, så jag tar nog vanligt vetemjöl.

NEEEEEEEEEJ!!!! Jag har glömt köpa svampen!

Det var ju det som var själva huvudingrediensen liksom... typiskt mej!

 

He he! Ibland har man tur! Kollade i kylskåpet och vad hittar man! En burk konserverade kantareller! Hade tänkt mej färska men de här duger gott!

 

Nu väntar man bara på att man får en väderprognos över helgen... Håll tummarna för att det blir bra väder!

 

Nu ska jag gå ner och ta en dusch, sen ska jag krypa ner i sängen och kolla på TV, för jag är skit trött!

2 kommentarer:

Udden sa...

Köpa svampen??? Men så här års plockar man den väl??Ni kanske kan plocka lite på vandringen?? Nej, det kommer ni inte ha tid med!Jenny

mikael sa...

intressant