söndag 21 augusti 2005

Du verkar vara lite offline...

Nu sitter jag här med en bärbar dator. Lite feppligt är det, men nu börjar jag komma in i det lite. Satt och chattade med Suss förut. Plötsligt sa hon att jag var offline. Nä det är jag ju inte sa jag. Tydligen var min gubbe illröd på hennes dator, men på min var jag alldeles jätteonline. Mycket mysko tyckte vi. Sen chattade vi en stund till, men mitt i ett meddelande sa datorn till mej att jag inte kunde skicka för jag verkade vara offline. Tack för den då, tänkte jag. Lite offline kanske jag är, men ändå...

Hoppas att det är datorn det är fel på, och inte mej.

Den andra datorn vilar lite just nu. Vi fick den berömda "blue screenen" en gång, det vill vi helst inte vara med om igen. Tänkte vara förutseende och kopiera viktiga saker på disk och CD. INNAN haveriet. Sen blir det formatering. Tragiskt men sant.

 

I förmiddags stod jag och fixade i ordning mej i badrummet. Angelica står vid handfatet och jag vid den andra spegeln. VROOOOMMM hör jag plötsligt, och jag duckar instinktivt. Det var tur för jag höll på att bli påkörd av en harkrank, även känd under namnet Långben. Angelica undrade vad jag gjorde och jag sa att det kom en harkrank farandes. Hon tyckte jag var fånig, men jag sa att hon hade nog också försökt undvika den. Då svarar hon att det skulle hon inte alls, för hon brukar plocka benen av dem.

Tjänare tänkte jag. Tror jag INTE att hon gör... men så började jag bli lite orolig.

Jag har ju alltid varit inrtesserad av seriemördare, ni som känner mej vet ju att jag älskar CSI, Profiler och såna serier, och seriemördare har alltid faschinerat mej på nåt underligt plan i min udda hjärnbalk.

Det är ju ett välkänt fenomen att seriemördare ofta börjar sin bana i tidig ålder som djurplågare... så nu började man ju undra lite. Vem har jag satt till världen egentligen??

Världen går väl inte under för att en och annan harkrank blir av med benen, men tänk om hon blir seriemördare??

Jag har beställt en bok som hette nåt liknande som "du fattar ju inget" eller nåt sånt. Den skulle handla om tonårsdöttrar och hur man bäst tar hand om dem. Tänkte att den skulle komma till pass. Hoppas det finns nåt kapitel om eventuella potentiella seriemördare.

 

Idag fick jag reda på en viktig sak. Min svärfar har faktiskt en mygghatt!! Synd att den är 160 mil härifrån. Vi kommer att åka till Kiruna till påsk nästa år. Får väl leta reda på den och ta med den hem. Kan komma väl till pass för kommande vandringar, eftersom alla har blivit så bekymrade om att jag får grejer i nyllet när jag är och vandrar i skogen.Jag tycker i och för sej att alla djur kör på mej överallt. Skulle nog behöva ha en heltäckande typ av myggnät på mej när jag är ute och går.

Jag blir alltid så svettig och klibbig, så saker liksom klistrar sej fast på mej hela tiden. Tycker jag i alla fall. Kanske bara är inbillning, inte vet jag.

 

Nu har jag druckit några öl och cider, så det är lite lulligt i huvet.

Tack för mej. Hej hopp gummisnopp.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Hmm.. Vi kom ju fram till att det va din manliga del som va lite offline, men det verkar inte bättre än att även din kvinnliga sida verkar va lite ur balans?? Beror det på min otrolig goda middag idag, eller på ölen??? Ang Angelica så e det nog ingen fara... Hon försöker nog bara va lite kaxig mot sin mamma.. Vill visa sej cool eftersom morsan e skraj för harkrankar!! ( som även moster, dvs jag, tycker e mycket skumma kryp..)Har kommit på en sak.. Ring NASA o be om en skyddsdräkt vettja!!! Då slipper du alla kryp o prylar i nyllet!! :p Fast.. JAG tänker ju inte gå milen med ej då.. Eller kinnekulleknallen... :PJaja... Up and about som Mike säger.. Fast tvärt om typ... Over and out snarare..Ska sova nu...GO NATT!!!!

Unknown sa...

Fniss

Unknown sa...

En Janne Långben!!!?//S