onsdag 12 mars 2014

Vänskap...

När jag i november gick ut officiellt med att jag och Morten har tagit en "paus" i förhållandet men väljer att bo kvar tillsammans var det många som höjde på ögonbrynen.
Många ögonbryn är nog fortfarande höjda.
Vi kom fram till detta redan i början på oktober men ville berätta för nära och kära först, så dom slapp läsa det på nätet.
Det har nu gått fem månader och det känns förvånansvärt bra, faktiskt.
Från att ha haft en pressad relation, där vi varit ett par fast mer levt som vänner, har vi nu en ren vänskapsrelation. Det känns lättare att prata och umgås med varann. Jag har min frihet, umgås mycket med mina vänner, han likaså.
Huset vi har är stort, vi har ju åtta rum, så vi har datarum, TV-rum, vardagsrum, gästrum, ett extra sovrum... Vi har stora möjligheter att inte vara i närheten av varann, om vi så vill.
Nu känns det som att vår vänskap har växt på nåt sätt, när man insett att det är det vi har. Kärleken vet jag inte när den försvann, det var väl så att vi bara "gled isär", som det heter.

Inga kommentarer: