måndag 18 juli 2011

Storlekens betydelse...

Igår hade vi kalas för mej som fyllde år för ett tag sen, och Morten som fyller på onsdag.Det var inget stort firande, min syster Suss med sambo och barn samt mina föräldrar. Resten av vår närmsta släkt är bosatt i Norge. Mortens föräldrar och syskon bor kvar, det var bara Morten som fick ett infall för drygt 20 år sen och flyttade till Sverige. Min syster Helena gjorde samma sak fast tvärtom då. Hon flyttade till Norge och blev kvar.

Suss grabb Herman är fyra och hade lite funderingar på huset vi nu bor i.
-Varför bor ni inte där ni där ni bodde förut?
-Det var för litet där! Vi fick ju inte plats allihopa!
-Men det ju för litet här med!?
-Nä, det är det väl inte, här får ju alla plats!
-Men det andra huset var ju mycket längre, detta är ju jättelitet?!

Då fattar jag hur han resonerar, och jag får förklara att i det andra huset bodde det massa folk, här bor bara vår familj!

Inga kommentarer: