lördag 31 juli 2010

Dubbelt upp...

Härom kvällen på jobbet. Klockan är 17:50. Vi har ätit klart kvällsmaten och jag har även hunnit duka bort.
En av tanterna kommer till mej och frågar om det är dags att lägga sej.
-Nä, klockan är bara tio i sex, det är väl lite tidigt!?
-Jaså är hon inte mer?
-Du brukar ju alltid ta lite kaffe och en smörgås vid halv sju!
-Ja det brukar jag ju! Hämtar du mej då, ifall jag glömmer?
-Jadå, det gör jag!

En halvtimme senare:
Tanten knallar omkring i korridoren med sin rullator iklädd nattlinnet.
-Jaså du klädde om för natten i alla fall...?!
-Ja jag tyckte det var lika bra, så kan jag bara gå och lägga mej när jag blir trött!

Hon dricker sitt kaffe, och halv åtta säjer hon godnatt och vill gå och lägga sej.

En timme senare knallar hon ut igen. Iklädd klänning.
-Men har du bytt om till kläderna igen?
Med ett fniss knäpper tanten upp översta knappen i klänningen. Under har hon nattlinnet...

2 kommentarer:

Anna sa...

Man får inte vara dum... ;)

Gunilla sa...

Haha, söta dom kan vara :)