fredag 22 januari 2010

Inkompetens...

I torsdags rev katten ner kaffekannan. Den gick givetvis i mindre beståndsdelar... Angelica ringde och talade om det, så på vägen hem svängde jag förbi El-Giganten för att se om dom kunde beställa en.
Jag sa att jag hade en Braun Café House. Tjejen sprang ut på lagret men sa att dom inte hade nån Braun över huvudtaget.
Hon sa att en annan person kunde ringa mej dan efter, så hon fick mitt mobilnummer.
Dan efter ringer dom upp och vill ha ett nummer på den, för det fanns ju många modeller. Det stod under sa hon. Jag kollar.
-Det står Type: 3104 sa jag.
-OK, vi hör av oss i morgon igen.
Det gick en dag.
En dag till.
På måndagen åker jag dit på väg hem från jobbet.
Jag få veta att detta numret inte stämmer. Det finns inget sånt nummer. Det ska börja på KF. Dom kan tyvärr inte hjälpa mej.

Jaha, tänkte jag. Här köper man en dyr kaffebryggare och så kan jag inte köpa en ny kanna?
Hon frågade om jag köpt den hos dom, men jag svarar att jag inte har det.
Jag får förslaget att höra med butiken jag köpt den i, det kanske är nåt parti från nåt annat land eller nåt.

När jag kommer hem kollar jag på Brauns hemsida, min tanke var att det kanske är olika betäckningar i olika länder, men det kanske finns nån liten käck lista som kan tala om för mej att nummer 3104 i Mongoliet är samma som 5683 i Sverige.
Sagt och gjort. Inne på hemsidan kan man söka reservdelar. Jag testar. Knappar in att det handlar om en kaffebryggare, mitt nummer och wooops, på skärmen ploppar min kaffekanna upp!?!
Den som inte fanns...?
Jag fyller inte i nån produkt alls, bara numret. Kaffekannan kommer upp.
Jag testar och klickar på rakapparat istället, och mitt nummer. Samma kaffekanna kommer upp.
Det verkar vara samma kanna till ALLA Café House modeller dessutom. Modellerna som börjar på KF för övrigt...

Nu går jag till Elon. Talar om vad jag har för bryggare och att jag behöver en ny kanna.
-Då får jag be dej åka hem och kolla under, det ska finnas ett nummer där..
-Redan gjort! Det är 3104.

Dan efter ringer dom och säjer att min kaffekanna har kommit.

6 kommentarer:

Gunilla sa...

OJ, hoppas du inte var alltför kaffesugen när du fick vänta såå länge :)

Det där med reservkannor har dom vart dåliga med, och har det funnits så är dom nästa lika dyra som hela kaffebryggarn komplett :)

Anna sa...

Tack för tipset för vi har en likadan! Nu vet jag vad jag ska göar om kannan går sönder! HAHAHAHAHAHA!!!

greken sa...

då har alltså flyttlasset gått från götene eller hur det var...behöver uppdateras...vi har i övrigt samma stjärntecken eller vad det kallas.

Tina Högman sa...

greken: Eh... Götene? Där har jag aldrig bott. Flyttade från Vinninga för nästan 2 år sen, har sen dess bott på samma ställe i Lidköping.

Uffe sa...

Greken: kontakta mig så snart du ser detta. Har försökt ringa dig eftersom jag behöver få tillbaka min elbas och porslinet efter morsan, men du svarar inte !!!
Förresten: har läst blogginlägget 2-3 gånger och vill bara säga att det är rent ut sagt förjävligt att de behandlade dig på det där sättet. Särskilt som det handlade om kaffe som många tycker är så gott ,,, men det har de ju räknat ut för att kunna sälja mer! Dåligt!! Rock On!!!

Tina Högman sa...

Ja du Uffe jag vet inte om det är nån mening med att försöka få kontakt med nån i ett nästan 6 år gammalt inlägg på en helt annan persons blogg. Särskilt eftersom du inte lämnat några kontaktuppgifter eller nåt...