tisdag 23 juni 2009

Bakom mina solglasögon...

Jag har glasögon eftersom jag mer eller mindre är ett blindstyre. Jag har även kontaktlinser. När jag kör bil är en längre sträcka är det jobbigt med linser och AC och sånt, för om solen skiner vill jag ha solglasögon.
Jag skaffade mej således ett par slipade solglasögon, dvs ett par solglasögon med skärpa som mina glasögon.
MYCKET praktiskt.
Morten kom på att idén inte alls var dum.
Han skaffade ett par slipade glasögon han med.

Idag hade vi båda två som vanligt långa arbetsdagar.
När vi kom hem tänkte vi ta vi en filt och gå ner till älven och sätta oss.
När vi kom utanför dörren säjer Morten
-Vad konstigt, jag ser inte så bra.Jag tittar på honom och undrar vad han menar.
-Det kanske beror på att glsögonen är smutsiga.Jag fattar inte riktigt.

Sen fattar jag.
-Men du har ju dina vanliga solglasögon, inte dom slipade!
-Har jag det???

Han hade tagit av sej sina linser och satt på sej solglasögon som han tror är med skärpa.

1 kommentar:

Anna sa...

Två blindstyren! ;D