måndag 14 juli 2008

Släpp ut mej....!

Jag kom nyss hem från jobbet. Av en händelse slank jag in på the systembolag när jag passerade butiken på vägen från parkeringen och min lägenhet.

Jag gick in genom glasdörrarna med automatisk självöppning. Letade mej fram till öl-avdelningen och plockade åt mej 12 öl.
Ställde mej i kassan. Betalade. UTAN att visa leg. Det är nog ett år sen minst som jag visade sist. Jag börjar antagligen se gammal ut nu.
Plockar ner i två kassar.
Går ut genom de första glasdörrarna.
Dom öppnar sej vähähäldigt låååååångsaaamt. Jag går nästan rätt in i dom innan jag får stopp på mej själv med näsan nån centimeter från glaset.

-Jisses muttrar jag för mej själv.

Tillslut är dörrarna såpass öppna att jag med två kassar öl kommer emellan.
Ett par meter till dörrar nummer två.
Nu är jag beredd. Tänker inte skämma ut mej genom att braka in i dom.
Jag går lååååångsaaamt fram.
Jojomen. Samma hastighet i öppningen.
En centimeter öppet.
Två centimeter öppet.
Tre.
Fyra.
Fem.

KLONK

Dörrarna smäller igen ursnabbt.
Men vaff... Tror dom att jag skulle kunna klämma ut mej i den smala springan på så kort tid??
Jag fattar inget.
Jag glor fånigt på dom stängda dörrarna.
Dom öppnas igen, låååångsaaamt.
Jag tittar mycket skeptiskt på dom, vågar mej försiktigt ut när springan blivit bred nog.
Jag är beredd på att dörrarna ska smälla ihop igen, troligen då med mej emellan.
Det gick bra.
Jag kan pusta ut.

3 kommentarer:

Anna sa...

HAHAHAHA!!! Det är så skönt att höra att det finns fler som råkar ut för det omöjliga!
När jag var på Coop en snabbis igår på lunchen blev det STRÖMAVBROTT där inne och KOLMÖRKT! Bara att stå blick stilla och vänta tills dte gick över annars hade jag nog gått rakt in i någon.
:-D
Hoppas att du har det bra och ser fram emot din smester!
Stor kram från mig!

Suss sa...

Hehe.. Vilken syn! Det skulle jag ha viljat sett! :-)

Anonym sa...

HAha.. De hade man nästan viljat se :-P Stackars Tina!