tisdag 4 mars 2008

FK...

Idag fyller Angelica 15! Jisses.... nu börjar man inse att man är gammal...!

Jag fick ta ett litet brejk... Sitter och jobbar med mcklubben. Skriver ut medlemskort. Jag ligger lite efter liksom... Har ju som bekant varit lite down ett tag.

Igår gav jag mina jobbarkompisar lite att fundera på! Dom såg i boken vi har, där vi skriver vem som jobbar, om man är ledig, ersättare osv att jag skulle vabba (vård av barn) idag.
Christoffer är 13,5 så vanlig föräldrapenning får jag ju inte längre.
Imorn ska jag begära ett läkarintyg när vi kommer till sjukhuset.
Koloskopi och gastroskopi. Tarmen och magsäcken måste vara ren, så snart ska vi börja med laxering.
Stackaren...

Jag ringde försökringskassan i morses.
Efter att ha knappat in tvåor och treor och mitt personnummer sa rösten att det var kö och att jag hade nummer 137 i kön.
Detta ansåg jag inte att jag hade tid med, jag skulle duscha innan jag och Koffe stack till stan en sväng, så jag la på.
Ringde igen efter att jag gjort mej i ordning.
Knappar in tvåan och trean och personnummer igen.
Nu säjer rösten att det är ett högt tryck på linjen och att jag får ringa senare.
Jaha. Skit i det då tänkte jag och jag åkte iväg.

Vi gör våra ärenden på stan, Christoffer köper ett spel till Nintendo Wii, jag byter batteri i min klocka och så tar vi en fika också...

Ringer igen då när jag kommer hem.
Samma procedur. Tvåa trea mitt personnummer...
Det är många som ringer nu, du är placerad i kö och har nummer 136.
Suck.
Sakta går det neråt.
Du har nu nummer 15 i kön.
tut tut tut tut tut
knäpptyst
klick klick sprak
dötyst
Jag är väck i cyberspace.
Irriterat ringer jag upp igen.
Tvåa trea personnummer.
Det är många som ringer just nu. Du är placerad i kö, du har nummer 115 i kön.

Tack! Det artar sej!
Och denna gången får jag prata med en människa tillslut.

2 kommentarer:

Anna sa...

Fy fasen! Det där känner jag igen!! Konstigt att man alltid blir bortkopplad när det börjar arta sig... Tur att man slipper det nu för tiden för jag har inte tålamod till sånt där. De kanske borde anställa några fler...?
Hoppas att allt går bra för er och det är väl klart att man måste få ersättning för att gå med sina barn på sjukhusbesök. Det ska de väl inte behöva göra ensamma?!
STOR KRAM!!

Suss sa...

Påminner mej om..
Nä.. Det ska jag nog skriva en bloggport om någon gång! :-)