lördag 26 maj 2007

Jag bara undrar...

...vad jobbar f.d. fröken Sverige vinnare med idag?
T.ex. Annika Duckmark. Utropare av lottorader...!?!
Vad är kraven för en sån anställning? Vara snygg och kunna räkna till 99?

Jag måste erkänna att jag anser att mitt jobb känns lite viktigare, faktiskt.
Och jag behöver inte vara så snygg. Jag känner att jag tillför nåt ändå.

Som den gången jag stod i köket på jobbet, utom synhåll för köksbordet. Där satt två av våra boende och diskuterade.
Mej.

-Tina är en väldigt bra tjej!
-Ja, hon passar verkligen i vården!
-Jaa! Det gör hon! Hon är väldigt rar.

När man hör sånt blir man varm ända in i själen. Och jag är bara en vanlig undersköterska.

10 kommentarer:

Suss sa...

Man måste nog kunna räkna till 100 tror jag...

Anonym sa...

Vad är det som säger att Annicka Duckmark inte är en rar och bra tjej då. Måste man vara usk för att vara rar och bra. Låt var och en bestämma över sina liv som du gjort med ditt. Ingen klankar ju på dig och ditt val.

Tina Högman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina Högman sa...

Anonym som inte vill säja sitt namn:
Poängen var inte att man inte kan vara rar och ropa ut lottonummer, och det fattade du nog med. Trist att folk måste haka upp sej på småsaker hela tiden.
Jag klankar inte ner på nån, jag tycker bara det är lite underligt att fröken-sverigevvinnare är så enorm stort när det är aktuellt, sen är man helt ointressant.

Jag skulle antagligen inte få jobb i TV rutan, för jag är nog inte tillräckligt snygg.

Jag har aldrig begripit mej på tävlingar i vem som är snyggast. För mej är alltid insidan viktigast.

För övrigt är det så att folk faktiskt klankar ner på mitt jobb. Jag är uska i äldrevården, status lika med noll... Mitt jobb är inte uppskattat, därför blir man väldigt glad när man får höra positiva saker om sej själv, för det är otroligt sällan det inträffar inom äldrevården.

Är man uska ska man jobba på sjukhus.

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt Tina.

Vårt jobb har ingen status alls.
Det finns ju inget bättre när man får höra att det man gör e bra å att man e uppskattad.

Å till den anonyma...vad du tog åt dig då. Suck.

/ Annica

Trollmor sa...

skit i dom.
Tina om inte du var däe skulle nån annan vara där och göra ett kasst jobb

U know who...

Anonym sa...

Ok, jag missuppfattade väl då. Det är ju bra att du inte klankar ner på ngn. Anledningen till att jag är anonym är att du verkar ha lätt att hänga ut folk i din blogg. Mycket skitsnack och jag vill inte bli uthängd. Kul att du får uppskattning i ditt jobb det måste ju betyda att du är bra på det du gör, precis som jag är bra på det jag gör.

Tina Högman sa...

Kommentaren om Duckmark var faktiskt menat på skoj. (och jag får väl erkänna att jag var lite lullig...)
Synd att du tog illa upp. Det var inget personligt angrepp. Jag skrev faktiskt T.EX. henne, det var mer allmänt menat.

Fast tycker du inte om det jag skriver, läs det inte.
Om du har läst flera av mina bloggar vet du också att det mesta handlar om mej själv och mitt liv. Jag hänger mest ut mej själv faktiskt.

Anonym sa...

Så är det: långt ifrån alla passar i vården. Så det där ska du suga på länge!!!!!!!

Anonym sa...

Eh, nu läste jag de andra kommentarerna:
mycket skitsnack? uthängd? Men håll dig här i från då anonym!
Jag tycker kommentaren om fr Sverige var rätt kul jag. Men det är ju jag det... *asg*