tisdag 18 juni 2013

Lång dag för oss...

Detta var en av dom längsta dagarna i mitt liv tror jag... Dom visste inte hur länge operationen skulle ta, men jag tänkte att min tog 8 timmar, så det måste ju gå fortare än det. 
Jag väntade och väntade på samtalet. Klockan 15 promenerade jag upp till sjukhuset, jag tänkte att då är jag ju snabbt på plats. Klockan 16:30 ringde jag, för jag tänkte att dom glömt höra av sej. Han var inte klar, men nu hade dom en tid i alla fall... Operationen beräknades vara klar 20:15. Dom hade börjat 9:30. Jag blev lite orolig, för jag blev rädd att det tillstött något, men det var ju bara att knalla tillbaks till hotellet igen.
Klockan halv åtta ringer dom och berättar att det är klart och att det gått bra. Nu skulle jag bara vänta på att uppvaket skulle höra av sej. Det gjorde dom strax före nio. Jag åkte dit en stund. Han mår som man kan tänka sej efter 10 timmar på operationsbordet. Han mår illa och har ont, men han får lite extra medicin för det. Trött är han ju så klart. 
Han blir kvar på uppvaket inatt. Imorn går jag upp till avdelningen så snart det är besökstid. Jag har inte pratat med nån läkare än, det får väl bli imorn. Huvudsaken är att allt gått bra!

Inga kommentarer: