lördag 22 juni 2013

Det går framåt...!

Gårdagens midsommarfirande för min del skiljde sej lite från övriga Sveriges tror jag.
Morten sympatiserade med mej och kom till oss på sjukhuset. Vi satt vid Christoffers sjukhussäng till sju då besökstiden var slut. Vi gick tillbaks till hotellet, åt kvällsmat, tog varsin öl och, tja, det var väl det firandet det.
Christoffer mådda sådär. Ryggmärgsbedövningen och katetern var borta och det verkade funka bra. Dränet skulle dom försöka dra imorn. Illamåendet blev lite bättre, det var inte så ihållande nu när han blev av med morfinpumpen. Dessvärre mår han såpass illa att han inte kan äta, men framåt kvällen igår åt han faktiskt en pannkaka, och den hade han fått behålla.
Det har diskuterats att sätta en sond till magsäcken, och idag när jag lämnat Morten på spårvagnen för att åka hem var jag orolig att jag skulle mötas av en Koffe med en slang i näsan...
Det slapp jag, som tur var. Dränet hade han fortfarande kvar.
Han var dock piggare, och kunde ta sej själv ur sängen.
På eftermiddagen fick han i sej en liten biff, och sen fick han magknip och jag blev glad! Magknipet tyder nämligen på att tarmarna börjar jobba!
När jag lämnade honom idag hade illamåendet släppt och han ville jag skulle sätta igång DVD'n!
Det känns aldrig kul att gå ifrån honom, men idag kändes det lite lättare faktiskt!
 

Inga kommentarer: