måndag 10 juni 2013

Joråmensåatte...

...jag har koll på läget.
Som alltid. Jag älskar att ordna fester. Jag borde blivit nån sorts festfixare istället för undersköterska kanske. Dessvärre är väl Lisch inget direkt vinstgivande ställe att bo på om man ska fixa fester, och jag är knappt flyttbar, så det är väl lika bra jag jobbar kvar.
I alla fall släpade jag med mej Morten i skogen idag efter jobbet för att hämta björkar. Om nån såg mej sno björkarna så var det INTE jag, och var det jag som stal dom så hävdar jag allemansrätten... Morten stackaren, trodde att jag skulle ha upp honom i ett träd och såga ner grenar, men det slapp han, för vi hittade lite fin björksly. Nu har jag inte bara grannbarr och ormhassel i bagaget, utan även björklöv.
Fyllningen är i tårtorna och marsipanlocken är på.
Nu är jag färdig för idag.

Inga kommentarer: