tisdag 18 juni 2013

Helt väck...

Tio i sex klev jag in på sjukhuset. Christoffer hade blivit väckt precis. Han tog sin premedicinering, smärtstillande (Alvedon och Oxycontin) och lugnande (Sobril). Han hade sovit hyfsat inatt. Jag med när jag väl somnade.
Halv sju hämtade dom honom och vi åkte ner till operation. Det var inte klart än så vi fick vänta tills kvart i åtta. Under tiden babblade Christoffer mer eller mindre oavbrutet, mer och mer påverkad av Sobriltabletterna... Sista halvtimmen sluddrade han rätt bra och vi fnissade en hel del när jag inte fattade vad han sa. Jag tror det mesta han babblade om var pizza och jordnötsringar, och att när vi kom hem så skulle han gosa med Tussen...
Han konstaterade själv att
"Citat: Jag är ju helt jävla väck..."
Nu är det bara att vänta på att dom ska ringa när dom kör upp honom till uppvaket. Det lär ju inte bli förrän i eftermiddag.