onsdag 24 april 2013

Mycket nu...

Koffe har fått tid för operation. Den 17 juni läggs han in på Östra. Jag läste informationsfoldern och jag blev smått chockad. På eftermiddagen efter op ska han dricka vatten och näringsdryck, samt vara uppe två timmar. Dan efter ska han vara upp 8 timmar...
Jisses. Det går ju framåt förstår man ju. När jag gjorde min operation låg jag på operationsbordet i 8 timmar, fick inte dricka på flera dar, när jag första gången satte mej med hjälp av två personal på sängkanten efter ett par dar svimmade jag så det var bara att lägga sej igen... Fast det klart, att vara nedsövd en hel dag tar på krafterna. Verkar som det kanske är lättare nu.
 
Samtidigt som Koffes kallelse från sjukhuset kom, fick jag en med. Gastroskopi, samt kontroll av min bäckenreservoar, den 10 maj.
Och imorn ska jag till vårdcentralen för lite provtagning angående mitt blodsocker. Jag tog ett fasteprov idag igen på jobbet, det var på 7,1. fast sen var jag lite nyfiken på att ta ett mitt på dan, och det låg på 6,4, vilket var mycket lägre än jag väntat mej, så det kanske inte är nån fara i alla fall...

Inga kommentarer: