torsdag 11 april 2013

Bergochdalbana...

Dom senaste dagarna har varit en bergochdalbana av känslor.
När Klasen smäcker in pucken i sudden i lördags och jag flyger upp ur soffan och bara skriker! Jag får inte fram ett vettigt ord under dom närmsta minuterna, jag studsar omkring i TV-rummet mest, skriker och skrattar om vartannat, jag minns inte vad jag sa egentligen.
Jag vet att jag går ner till Koffe, som tydligen hört mej två våningar ner och säjer dom är i final dom är i final och min totalt hockeyointresserade son tittar på mej och flinar bara. Som han sa efteråt: mamma kom ner och sa att dom var i final, hoppade av glädje och gick...
Jag säjer lite drömmande att är det nån match jag vill se hemma är det en finalmatch... Drömmarna börjar ta fart... Både jag och Morten inser att detta är ett kanonläge.
Vi kollar upp alla varianter tror vi med tåg och flyg i olika kombinationer och inser att det blir dyrt. Sittplats i tåg kände vi inte alls för, annars var det hyfsat pris. Så börjar vi spåna på bilen, men sträckköra så långt är inget vidare. Jag inser att då kan man ju lika gärna ta en sittplats på ett tåg...
Vi sätter oss och kollar igen. Då inser vi att vi bara kollat nattåg på Tågkompaniet, nattåg med SJ var mycket billigare! Saken är biff! Vi bestämmer oss för att åka och jag är lycklig!! Jag ska på en hemmamatch i Delfinen!
Så kommer då måndagen och biljetterna släpps. På 10 minuter är dom slut. Jag hade inte en chans. Biljett.nu har köpt en massa och säljer dom för väldans mycket mer, men folk köper ju ändå. Hur många svart som finns vet man inte heller...
När jag sitter vid FB på tisdag förmiddag dyker plötsligt ett inlägg på Luleås sida upp:
Det kommer om en stund släppas 50 ståplatsbiljetter till LHF:s läktare till SM-final 4.
Känslan som infann sej just då är obeskrivbar. Jag lämnar inte datorn på ett par timmar, uppdaterar ticnet hela tiden. Efter ett par timmar måste jag ge upp och åka till jobbet...
Jag har fortsatt kolla regelbundet, men så klart finns det ju inga biljetter.
Mitt enda hopp nu är en 6'e match den 22'e.
Åh låt mej få se en match...

 

Inga kommentarer: