måndag 5 november 2012

En dagstur till Oslo...

Angelica och Julian har varit i Spanien, och dom landande på Gardemoen vid halv elva i förmiddags. Jag och Julians mamma åkte för att hämta dom. Det var ju lättare sagt än gjort förstås.
Jag blev upphämtad lite före sju. När vi kommer till Stallbacka bron, hamnar vi mitt i det här >>
Vi är inte inblandade i själva olyckan, men vi kommer strax efter, och ser bara världens bilkö i vår körbana, och inte en bil i motsatta. Vi vänder på bron och trasslar oss genom stan istället.
Då kommer nästa stopp >>
Bilköer igen, men vi inser vad det är precis efter en avfart, så vi backar på motorvägen och tar avfarten. Detta sinkade oss minst 45 minuter.
Utan fler förseningar kommer vi fram till Gardemoen, där stackarna har fått vänta en timme...
Lite kul var det att se Angelicas min, för hos visste inte att jag skulle följa med.
På vägen hem stannar vi i Strömstad och käkar lite Kinamat, så nu känner jag mej mångkulturell:
hämtat Spanienresenärer i Norge och ätit på en kinesisk restaurang i Sverige.

Inga kommentarer: