måndag 6 augusti 2012

Städdag...

Denna regniga och tråkiga dag blev en städdag. Jag har städat hela huset, det tog ca 4 timmar. Då tyckte jag att jag var värd en öl. Jag häller upp en och sätter mej i soffan i vardagsrummet. Jag inviger dessutom mina glasunderlägg som jag fick i födelsedagspresent.
Jag tar en klunk och kommer på att jag borde vattna blommorna, så jag reser mej upp och hämtar vattenkannan och går ett varv. När jag vattnar blomman i fönstret vid soffan lyckas jag välte hela ölglaset. Det rinner öl över bordet och ner på mattan och på min telefon. Instinktivt räddar jag telefonen först, och medans jag febrilt försöker få bort skalet för att det inte ska komma in nåt där, kutar Morten och hämtar en trasa och torkar upp resten...
Nu undrar jag, vem fan missunnade mej den ölen? Va?

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Ursäkta, men kunde inte låta bli att le en smula åt eländet :) ... hoppas du räddade telefonen iaf!!

Tina Högman sa...

Telefonen klarade sej!

Suss sa...

Det var väl helt enkelt så att du ska spara dej till ikväll!! Partyprinsessa! :-)