fredag 5 december 2008

Råtta...

Jag gillar små tammöss och hamstrar. Det har jag haft som husdjur.
Sissi, Fia, Jasmine och Shakiira(ja, med två i, och det var inte jag som var med och bestämde det namnet) hette våra tammöss, två vita, en svart och en brun.
Två långhåriga hamstrar har vi haft, det såg ut som små golvmoppar när de sprang på golvet... En brun och en svart, Hamtaro och Rufsen, och en vanlig guldhamster vid namn Speedy.

Råttor är äckliga.

Gissa vad Angelica har skaffat.
En råtta.

Den är inte så otäck längre. Jag har börjat vänja mej vid den nu. Den är 10-15 cm (exl. svans) lång, jag har inte kollat så noga. Så nära vill jag inte vara.
Jag har definitivt avsagt mej all skötsel av den.

Jag frågade förut hur gammal den var. Den är ju rätt stor, så jag tänkte att den är väl ganska vuxen då.
Hon svarar 9 veckor.

-VA?? 9 VECKOR?? säjer jag förvånat.
Sen slår det mej...
-Hur stor blir den när den blir vuxen?
Angelicas pojkvän visar med händerna:
-Så här ungefär!
Mellan händerna är det ungefär 25 cm.

Jag kan inte hejda mej utan utbrister något panikslagen

-Åh fy fan va' äckligt!

Tonåringarna skrattar länge sen...

4 kommentarer:

Suss sa...

Jag kan nog inte annat än att hålla med dej i din kommentar..
Fy Faan vad äckligt!!!!

Annika sa...

Hej Tina!
Jag håller oxå med helt o fullt!!!

Vad kul att läsa din blogg o din veckoblogg!! Du skriver bra.

Anna sa...

Tycker inte att de är äcklilga, men tycker synd om alla djur i bur. Barnsligt? JAA!!

Anonym sa...

Jsg håller också med, usch vad äckligt med en så stor råtta i huset, även om den är i bur!!