tisdag 2 december 2008

Bläääh...

Ända sen jag flyttade hit har avloppet i köket och handfaten på duschrum och badrum vart lite tröga. Jag har vid flera tillfällen kört med avloppsrengöring, kaustiksoda, en sån där vaskproppsrensare-med-sugkopp-grej utan resultat.
Jag har funderat på att ringa hyresvärden, men Tina är lite jag-kan-själv...

Badvattnet har runnit ut långsamt, men efersom inget vatten runnit ut på golvet har jag inte brytt mej om det.
Duschen däremot, det blev stopp för ett tag sen så den gjorde jag rent, det var en hel del jox där i, så då blev det bra igen.

För några dar sen märkte jag att vattnet stoppade upp i duschen.
På med gummihanskar igen.
Nu fanns det inget att rensa bort, vattnet rann ändå ner otroligt sakta. Jag rensade i badrummet också, när jag ändå stod där med gummihandskarna på. Det var lika rent där.

I går blev det värre med duschvattnet.
I morses gick grannen ovanför mej på toa, och när han spolade bubblade det jättemycket i min toastol.
Jag trodde att han spolade ut det på min toa...
Det gjorde han antagligen, för Morten gick upp lite senare och när han spolade kom det vatten ur avloppet i duschen...

Nu är det helstopp, jag fick ringa hyresvärden.
Inom en timme kommer slamsugaren, men just nu har jag bajskorvar i min dusch...

4 kommentarer:

Suss sa...

Ysch dä.. Där vil man ju inte ha såna äckliga korvar!! Bäää!!!

Tina Högman sa...

Du har glömt några L...

Anna sa...

UUUÄÄÄÄHHHH!!! Stackars dig!!!

Trollmor sa...

YÄKKK urk