måndag 4 december 2006

Sista dansen...

Jag dansar aldrig sista dansen på discon. Möjligen om det är nån jag känner. Min man included...
Dom gånger jag blivit uppbjuden till sista tryckaren får man ALLTD en näve i baken.
VARFÖR tror dom att bara för att man är kvar till stängningsdags vill man följa med hem!?
Fenomenet verkar bero på att dom tror man är desperat och inte hittat nån att följa med hem, så då tar man vem som helst. Att man fortfarande är kvar kan bero på en helkul kväll, bra musik, många kompisar... eller?? Verkar inte finnas i alternativen för vissa.
TROR dom verkligen att en kille jag inte sett förut, som bjuder upp mej, vi dansar en eller ett par tryckare, han klämmer på min rumpa och tror att "nu är det klart" och jag går med honom hem!?
NEJ tack!
Om kompisarna dansar brukar jag ta garderobs-brickorna och hämta ut jackorna så länge...

Fast ibland blir man chockad... Blev uppbjuden där jag stod med min jacka i näven, tackar nej, killen ser bedjande på mej, jag säjer ok med viss tveksamhet, vi dansar, låten tar slut, killen tackar för dansen, ler åt mej och går!
Inte en regel utan undantag!

3 kommentarer:

Suss sa...

Va??? Finns det såna killar???
Helt otroligt...
Jag är chockad....

Anonym sa...

Hade det varit jag hade jag tappat haken av förvåning. Inte trodde jag att det fanns sådana killar kvar eller är det bara jag som är fördomsfull.......

Kramar Ulrica

Anonym sa...

Kan la knappast finnas sånna killar????

Den killen måste vara ett undantag!


Kram Annica