tisdag 5 december 2006

Blä!!

Jag vill ha en EU-fri zon! På mitt jobb i alla fall.
Det är säker fler än jag som blir tokiga av dessa regler för arbetstider.
11 timmars dygnsvila och 36 timmars veckovila.
Det är dygnsvilan som ställer till det. Förut har vi jobbat två helger på ett 5-veckors schema. På grund av de nya reglerna får vi inte jobba hur vi vill, utan måste jobba varannan helg, men inte ens då räcker dagarna till.
Vi är ett litet ställe med få personal. Förklara hur 5 personer ska jobba varannan helg. Det fattas liksom flera pers. Vi satt hela dan idag i schemagruppen, vi fick inte ihop det ändå.
Detta var inget kul alls.

2 kommentarer:

Suss sa...

Vad skönt det är att slippa det tjaffset!!!
När jag väl börjar jobba igen, så är problemen redan lösta!! (hoppas jag...)

Anonym sa...

Hoppas inte för mkt du Suss. För än e det bara kaos.

Hörde att det är ännu svårare att få ihop schema på traditionellt sätt.
Men på timbank verkar det vara ännu knasigare....
Snacka om önskeschema..vad e det?
Sen så har vi olika bryt i gruppen å det gör det ännu svårare...
Man orkar knappt tänka på denna tavla =)

Hoppas att ni får ihop det Tina.

Å du Suss jag ska spara lite av kaoset te dig :P

Kram Annica