fredag 24 maj 2013

Utelåst...

Mamma och pappa hämtade upp mej strax efter åtta, för att åka ut till Susanne och barnen, sen vidare till Jönköping och Ikea. Morten blev upphämtad samtidigt av tre grabbar för att åka till Stockholm, Solvalla och Elitloppet.
När vi kommit till Mullsjö ringer Christoffer och säjer att han låst ute sej...
Ja detta var ju mindre lyckat. Jag har ingen aning om när jag kommer hem, och ikväll är det den berömda bonnarundan så han var ju tvungen att komma in! Lite panik först, men jag kom på att Julia har en nyckel, jag ringde henne så Koffe fick hennes nyckel! Slutet gott, allting gott!
För min del blev det ingen storhandling på Ikea, en lampa till köket, en sån där med spotlights, det var väl det jag planerat innan, sen blev det ett kakfat, toaborste, galgar, kuddfodral, batterier, vasar och värmeljusstakar.
Susanne däremot hade en himla massa grejer. Hon plockade även ner visningsexemplar i kundvagnen... Hon kom på det efter ett tag så då ställde hon tillbaks dom, utom en äggklocka, den fick hon lämna kvar i kassan...

Inga kommentarer: