tisdag 11 december 2012

Pepparkakor...

Asså, nu blir jag så trött. Nu får man inte sjunga Vi komma vi komma från pepparkakeland för det kan vara kränkande. För vem? Pepparkaksgubbarna? Då kan jag informera om att pepparkaksgubbar finns inte på riktigt. Och när jag var liten bakade mamma ett par gånger vita pepparkakor. Får man det? Är det så att mörkhyade personer ska baka bruna pepparkakor, och vita ska baka vita? Jag har pepparkakshjärtan i mitt köksfönster... Är det ok? En pepparkaksgran som är brun kanske också tar illa upp för dom är ju faktiskt gröna...!?
Och En sockerbagare här bor i staden med lite mjöl i ansiktet...? Hur blir det?
Kan man inte lägga ner det här nu? Behåll våra svenska traditioner. Detta har gått till överdrift nu. Man behöver inte vara rasist för minsta lilla. Snart är man väl rasist för man har en svensk flagga. Jag hade en fasadflagga, den har jag tagit ner, men det var för den var trasig. Jag ska nog skaffa en ny.
 
Fast lite lustigt... Mitt i allt detta hörde jag att Erik Almqvist flytt till Ungern... Av alla länder väljer han ett land med ett högerextremt parti som är ganska starkt (om jag nu inte missuppfattat nåt).
Hur ska detta sluta, han är ju invandrare nu? Dom vill ju ha ut invandrare...?!

3 kommentarer:

513andersson sa...

Det kanske är dags att byta parti, kompis? ;)
SD 2014, hur låter det? =)

Har du källhänvisning till dina påståenden om 'Vi komma, vi komma...' och om Erik Almqvists emigration?

513andersson sa...

Förresten , förbjud allt när vi ändå håller på.
Bananer är gula och böjda. Vissa är raka. Så kan det ju inte vara. Förbjud bananer. Dom är kränkande. Inte fan vet jag mot vad, men förbjud dom bara!
Snön är vit. Ibland är den gul. Kränkande! Förbjud snö!
Blod är rött.
Kränkande! Förbjud blod.
Gräs är grönt. Kränkande! Förbjud gräs.
Förbjud ALLT!
Allt ska bort! Bränn skiten, det är bara kränkande ändå...

Tina Högman sa...

Nädu kompis, jag byter inte parti för att jag tycker allt har blivit hysteriskt vad det gäller svenska traditioner och sånt!
Mina värderingar om alla människors lika värde ligger fortfarande där dom ligger...
Vore ju perfekt om man kunde hjälpa folk i sitt hemland, men dom länderna är ju oftast så korrupta så hjälpen inte når fram dit den ska. Påminner förövrigt lite dit Sverige är påväg... Dom rika får allt och dom fattigare blir bara ännu fattigare...

Källhänvisningar? Visst, vassego!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15903602.ab

http://www.expressen.se/nyheter/har-bryter-erik-almqvist-tystnaden/