torsdag 6 december 2012

Ingen ledig dag...

Ja en ledig dag är ju aldrig en ledig dag, för det finns ju hur mycket som helst att göra...
Efter morgonkaffet var det snöskottning och det vill inte säja lite. Plogen hade plogat upp en fin och stenhård vall framför uppfarten. Jag var lite lat och tog inte hela för jag tänkte inte använda bilen idag, så det blev bara framför brevlådan... Dessutom hade jag snö upp till fönstret på förardörren idag med, så bilen fick definitivt stå.
Sen fixade jag till det sista med innerdörrarna, silikon längs glasen på dubbeldörrarna, så nu är dom klara!
Efter det en promenad till stan för att möta koffe som behövde nya vantar och mössa, och jag fick hämtat min halsduk som jag glömt hos Madde och Göran, köpt en flaska vinglögg av traditionell sort för jag vågade inte köpa nåt nytt eftersom jag sitter med flarran själv ikväll och ville inte dricka upp eller hälla ut den om den inte var god... samt en ny rosa BH, vilket inte är så lätt för storlekarna i billiga-BH-butiker är så olika, så denna gången blev det 75F.
Jag har även bakat pepparkakor som nu är upphängda i köksfönstret med namn på alla i familjen, inklusive katt och pojkvänner.
Glöggen ska sedan värmas lagom till hockeyn klockan sju.
Nu har man skottat ut sej igen då...
 
Familjen i fönstret: Tussen, Nore, Judith, Christoffer, Angelica, Julian, Julia, Daniel, Rebecca, Tina och Morten.
 

2 kommentarer:

513andersson sa...

Resultatet i hockeyn gick nästan som jag ville..
Tre poäng till Växjö, två till Brynäs.
Fast alla var nog inte nöjda..

;)

Tina Högman sa...

Växjö var kul.