tisdag 9 oktober 2012

Paniiiik...!

Efter jobbet går jag ner i källaren för första röjet. Vi har en byrå där, den flyttar jag in i gillestugan som numera går under namnet pingisrummet. Jag kikar runt lite på väggarna nere vid golvet där det har blivit lite fuktskador. Inga större grejer, bara nåt smartass som målat väggen med en alldeles för tät färg så det har blivit stora bubblor. Färgen har inte släppt igenom fukten, så betongen har luckrats upp under färgen istället. Det jag nu gjort är att jag skrapat bort gammal färg och murbruk.
Jag tar bort en tavla som hänger på väggen, och precis när jag lyfter ner den känner jag en mycket distinkt mögellukt. Jag känner paniken inom mej när jag ställer ner tavlan. Jag hoppas att det är tavlan som luktar, men jag känner inget från den, från väggen däremot luktar det väldigt starkt. Det konstiga är, inser jag, när jag gjort lite stickluktprov, att mögellukten finns bara dör tavlan hängt.
Det är mycket konstigt. Jag ska avvakta tills imorn så får vi se. Ja, jag kan ju inte göra så mycket nu ändå förstås...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

AJ då, sånt där är aldrig roligt att upptäcka, bäst att åtgärda snarast !

Tina Högman sa...

Tur att det inte var nån fara!